Archive for July 15th, 2011

Unditareala duminicala

Da stiu e vineri astazi si povestesc de ceva care s-a intamplat duminica trecuta. Am si eu momentele mele cand nu am poate chef, sau timp….dar pe caldurile astea parca nu te trage inima sa faci mai nimic.

Cat de cat pe scurt. Aveam programata o iesire la Prut sambata trecuta. Sa plecam sambata pe la pranz si sa ne intoarcem duminica. Dupa ce mi-am facut permisu de pescuit, permis de granita – PG, si permis pentru lunca Prutului (am mai multe hartii decat scule de pescuit 😛 ) ne-a tras-o Prutul ca e tulbure rau de tot. Ploi, viituri…si mai nou au dat drumul si la baraj.

Am zis totusi sa nu stau acasa si duminica dimineata am plecat la un canal, la 20 de km de oras, la o unditareala.

Locul destul de frumusel. In camp deschis, aer curat, liniste. Are cam tot ce iti trebuie ca sa te poti relaxa cateva ore. Nu mai mult, ca nu este pic de umbra si cand soarele e mai puternic….chiar nu mai poti sta.

Nu mai sunt pescarul universal care eram pe vremuri. Care pescuia si la undita si la lansete. De cand am prins gustul pestelui mai mare (intre 1 si 4 kg) prins la lansete, parca nu mai am nicio satisfactie cand arunc undita si prind carasei. Care cel mai mare e cat palma….si cel mai mic…e atat de mic incat ii dai drumul ca chiar nu ai ce face cu el. Pescuiesti asa mai mult de dragul de a pescui si de a sta la aer curat. Satisfactie…nu prea mai este.

Am bagat betele de carbon in functiune. Le-am scos tronsoane si le-am facut de 5m, cu liniile de rigoare. In principiu tragea cam unul dupa altul si la bat de 7m sa tot ridici, as fi facut brandul mai ceva ca a lui Stallone in Over the top 🙂 Am nadit cu o nada de 5 lei punga si in carlige am pus viermuri (rosii, albi si galbeni) si rama rosie. Baza a fost viermusul ca fiind carligul foarte mic te chinuiai mult pana puneai rama, chiar daca era subtirica (cred ca era rama de criza 😛 )

Asa arata un ametit de pescar. Nebarbierit, cu sapca lui norocoasa pe cap….si cu costul de armata (care aproape…ar trebui sa-l schimb si sa imi iau unul nou) Dar pana la urma mi-am facut damblaua. La 5 dimineata am fost pe balta si am stat pana pe la 10 si ceva. Captura…dupa estimarile mele…cam 2-3 kg de carasel.

P.S. Sunt atat de ametit cateodata de ma uimesc pana si pe mine. Butonez la carasei de ma durea mana si cu batul de carbon de 5m care e usor tare de tot si la sfarsit cand scot juvelnicul din apa…mi-a venit rau. Nu…nu era de la soare, ca inca nu era asa puternic. Raul era de la juvelnic, ca era…gooooool. Cand m-am uitat mai bine….bineinteles era rupt. Eu bagat pe o parte…el iesea pe partea cealalta. Daca as fi pupat fiecare carasel prins…chiar puteam spune ca am pescuit in regim “Catch and Realise” :)))))